Mellemtrin

Mellemtrinnet på Gedved Skole består af 4. - 6. årgang. De bor i årgangslokaler, som lægger op til flere forskellige måder at tilrettelægge undervisningen på. På Gedved Skole er klasserne tænkt som årgange og en stor del af hverdagen er struktureret sådan, at klasserne arbejder sammen i hele årgangen. På Gedved Skole arbejder vi projektorienteret og på mellemtrinnet arbejder eleverne med problemstillinger som de kan relatere til deres hverdag. De sættes i situationer, hvor problemløsningen skal ses fra flere forskellige vinkler og samarbejder for at finde gode løsninger.

På Gedved Skole lægger vi stor vægt på faglighed, trivsel, ansvarlighed, engagement og fællesskab og styrker blandt andet disse værdier gennem samarbejde, fælles sociale arrangementer og faglige projekter på tværs af årgangene. I indskolingen og på mellemtrinnet mødes vi hver morgen og synger morgensang. Det gør vi både for at styrke fællesskabet og samtidig give eleverne et godt fælles afsæt til en god og varieret skoledag.

Rundt om skolen er der nogle fine arealer, som eleverne benytter sig af i frikvartererne og i SFO-tiden.

I fællesskab har skolens medarbejdere og forældre lavet krav og forventninger til mellemtrinnet, se dem herunder:

Forventninger på mellemtrinnet_0.pdf

Shape Created with Sketch.