Fravær

Alle kan blive syge, alle skal til tandlæge en gang i mellem eller være fraværende på andre måder. Uanset årsagen, er det meget vigtigt, at de rette personer får besked, når en elev ikke er i skole. I Horsens Kommune er der generelt fokus på elevernes fravær, så det er meget vigtigt, at du sørger for at skrive i kontaktbøgerne i Aula, så dit barns fravær kan blive registreret korrekt.

Sygdom
Hvis dit barn er syg og derfor ikke kommer i skole, skal du sørge for at skrive det i barnets kontaktbog i Aula samme dag gerne fra morgenen af.

Læge-, tandlægebesøg eller anden fravær
Skal dit barn til tandlægen, læge eller fritages til andet i kortere tid, skal der også gives besked til elevens lærere i kontaktbogen i Aula.

Ekstraordinær frihed i mere end en dag
Vi vil gerne understrege vigtigheden af, at eleverne kommer i skole hver dag. Vælger I at jeres barn alligevel skal fritages fra undervisningen og er det i mere end en dag, skal I skrive til skolens ledelse i Aula.
Enhver anmodning om ekstraordinær frihed vurderes individuelt.

I tilfælde af fritagelse fra undervisningen er det jeres eget ansvar at følge op på årgangens arbejde.