Skolens grundlag

Værdier
På Gedved Skole lægger vi stor vægt på faglighed, trivsel, ansvarlighed, engagement og fællesskab.

Børnesyn
På Gedved Skole arbejder vi udfra et børnesyn, hvor vi ser børn som selvstændige individer, der har ret til medindflydelse, og ret til at ytre sig og blive hørt og set.

Dette børnesyn kræver, at de voksne er åbne og nysgerrige på børns læring og trivsel. For at børn klædes bedst på til at blive selvstændige, kræver det, at de voksne bestræber sig på at give børnene en oplevelse af selv at kunne mestre. Børnene skal opleve, at de mødes der, hvor de er, og at de voksne omkring dem tror på, at dette vil lykkes. Dette kræver også, at de voksne sikrer, at børnene behandles forskelligt.

Vi har fokus på, at læring og trivsel sker gennem leg, undervisning, samvær og variation. Dette sker bedst i trygge, strukturerede og inkluderende børnefællesskaber.

For at lykkes bedst, kræver det, at skolen har en åben og inddragende drøftelse med både børn og forældre. Det er altid de voksne omkring børnene, der har et fælles ansvar.

Værdier på Gedved Skole.pdf

Shape Created with Sketch.