Vi ønsker et trygt og tillidsfuldt samarbejde mellem skole og hjem. Alle forældre kan forvente engagerede og professionelle lærere, pædagoger og ledelse i samarbejdet omkring deres barn.
Forældremøder
I starten af skoleåret afholdes på alle årgange et forældremøde. Datoer fastsættes, så det sikres, at der ikke er sammenfald på årgange med søskende. På dette møde deltager en ledelsesrepræsentant. Dagsorden til den enkelte årgangs forældremøde udsendes i god tid inden mødet.
På 8. årgang bliver forældremødet afholdt på en lokal virksomhed.
Skolen følger de kommunale anbefalinger i forhold til relevante forældreoplæg fra SSP.
I løbet af skoleåret kan der inviteres til fyraftensmøder, hvis der opstår emner, som kræver fælles drøftelse på en årgang.
Skole-hjem-samtaler
Skole-hjem-samtaler tager udgangspunkt i elevens faglige, sociale og alsidige udvikling og giver forældrene indblik i deres barns hverdag.
Samtalerne er en dialog mellem elev, forældre og årgangsteamet og er en status på elevens faglige udvikling og trivsel. Teamet har på forhånd haft elevsamtale med den enkelte elev.
Der afholdes en obligatorisk skole-hjem-samtale i løbet af skoleåret. Som udgangspunkt deltager eleven i samtalen. På de yngste årgange kan der være pædagogiske hensyn, der gør, at eleven ikke deltager.
Meddelelsesbogen præsenteres i forbindelse med skole-hjem-samtalen. Meddelelsesbogen indeholder få væsentlige punkter for elevens faglige og alsidige udvikling.
Meddelelsesbogen kan findes på minuddannelse.dk.
Meddelelsesbogen findes ved at logge på Aula, derefter vælges MinUddannelse – SSO, find bog-ikonet i øverste højre hjørne.
I løbet af skoleåret kan der derudover indkaldes til behovssamtaler.
Vedtaget af skolebestyrelsen i skoleåret 2024/25, revideres i 2026/27.
Forventningsfoldere
Herudover er der udarbejdet forventningsfoldere til fase 1, fase 2 og SFO.
Forventningsfoldere er udarbejdet med afsæt i skolens værdier og beskriver forventninger til hinanden, både elev, forældre og skolen.
Foldere ligger tilgængelige på skolens hjemmeside.