Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for SFO

Gedved Skoles SFO er et tilbud til eleverne i indskolingen (SFO1) og på mellemtrinnet (SFO2). Gedved Skoles SFO er omfattet af skolens overordnede målsætning, værdier, øvrige principper samt mål- og indholdsbeskrivelse. I disse dokumenter kan også findes mere information om f.eks. pædagogiske tilgange i vores SFO.

Gedved Skoles SFOs opgave er, i samarbejde med skolens øvrige personale, elever og forældre, at skabe en sammenhængende skoledag, med udgangspunkt i det enkelte barns personlige mestring, sociale udvikling, interesser og erfaringer.

I Gedved Skoles SFO lægger vi vægt på, at børnene udvikles ud fra deres egne ressourcer. Vi vægter, at børnene opbygger positive relationer på tværs af årgange så alle børn oplever at være en del af et trygt fællesskab bygget på accept og respekt for forskellighed.

I Gedved Skoles SFO skal børnene have mulighed for at deltage i aktiviteter, der udvikler deres kreative evner, styrker deres motoriske færdigheder, sociale kompetencer og udvikler deres fantasi.

Børnenes dag i Gedved skoles SFO er præget af leg og aktiviteter, der er balanceret mellem voksenstyrede og børnenes selvvalgte aktiviteter. I alle aktiviteter vil det pædagogiske personaledifferentiere mellem at "gå foran", "gå ved siden af", og "gå bag ved" for at understøtte børnenes udvikling.

Samarbejdet omkring børnenes trivsel og udvikling foregår i en anerkendende og værdsættende omgangstone og i en tæt dialog med forældre for at skabe sammenhæng i børnenes dag.